Update!

Har suttit och fixat lite med bloggen, bytt header och ändrat bakgrundsfärg. Hoppas att det gör så att jag börjar blogga oftare! För det är jag verkligen inte bra på...
Tänkte ta och uppdatera lite om vad som har hänt här på gården. Bäbisarna ur Yrsas kull blev 4 veckor i onsdags, snart 5 veckor! Tiden går verkligen fort. En är tingad, en ska stanna och sen är resten tillsalu. Vilken som ska få stanna är inte ännu helt 100% klart, velar väldigt mycket mellan två stycken! Alla ser faktiskt ut att vara honor, möjligtvis att den svarta kan vara en hane men jag tror att alla är honor. 
Och sen väntas det en till kull om drygt 3 veckor. Förra helgen rymde våra får (har fåren och kaninerna i samma ladugård), och självklart så lyckas dom på något konstigt sätt knuffa så pass mycket på Huberts bur så att den öppnades och även Zaminas bur. Så dom hade spenderat en hel natt tillsammans. Jag kan ju dock inte vara helt säker på att det verkligen kommer bli ungar, men Zamina var rätt brunstig och tjurig innan det här hände så jag antar att det blev några lyckade parningar... Är i vilket fall som helst väldigt glad att dom inte lyckades få upp Yrsa och bäbisarnas bur eller att det var två hanar som släptes ut!
På tävlingsfronten går det lite sådär, Truls tog för någon tävling sedan sin första pinne (rak), det är i och för sig enda gången han kommit till final haha... Han har en tendens att slarva något så enormt, jag vet att han kan man han är så otroligt okoncentrerad.
Kodak har hunnit starta msv två gånger och har gått på 4+3 och 2+3, han har verkligen inga problem med några hinder utan det är mer farten som är lite dålig. Och när han inte har tillräckligt med fart så orkar han inte över de stora hindrena. Han är fortfarande lätt med 2 pinnar i rak och jag märker att han börjar tycka att lätten är väldigt tråkig och enkel så jag hoppas att han tar sista pinnen så snart som möjligt!
Hubert har inte kommit i mål under en enda ridhustävling under vintern.. Var och tävlade hos Skåne i onsdags kväll och då hade dom bara mini, lätt och höjd så han fick följa med och hoppa UT i lätten. Då kände jag att den gamla Hubert var tillbaka, han gick på 0+1. Felet i finalen var att han sprang lite för fort i svängen och inte redigt han sträcka sig över hindret. Jag tror att han inte gillar ridhus särskilt mycket, så jag hoppas att han börjar komma i mål nu när utomhussäsongen drar igång. För han har verkligen kapaciteten att komma långt, hindrena river han nästan aldrig utan det är vägarna mellan hindrena som är det värsta. 

Nu får jag nog ta och avrunda, väldigt mycket skrivet blev det så hoppas att lite av det täcker för den tiden som jag inte har bloggat :)
Bilderna är för övrigt fotad igår!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0