Ännu en uppdatering!

Ber verkligen om ursäkt för min dåliga uppdatering. Jag har nu lovat mig själv att 2014 ska bli bästa bloggåret, jag har inte lyckats så bra de sensaste året... 

Det har inte hänt så mycket sedan jag senaste uppdaterade. Några fler pinnar på några kaniner och även en nykomling. Har fått hem en liten vitblåögd dvärgvädur rex som nästan är 3 månader nu. Hon har inget tävlingsnamn ännu (jag och uppföddaren har inte kommit på något ännu), men hon ska i alla fall döpas efter någon Elvis Presley låt. Än så länge kallas hon Astrid, vi får se ifall hon får heta det sen också. 

Klassningarna på kaninerna då? Det är ingen kanin som har gått skyhögt upp i klasserna men några pinnar rikare har dem allt blivit. Truls och Kodak är dem kaninerna som inte har plockat några pinnar sen jag uppdaterade senast i alla fall. Tänkte göra en lite lista senare på hur kaninerna ligger klassade, så blir det ännu ett blogginlägg, super bra! ;)

Nu när jag har lov så får kaninerna vara ute i stort sätt hela dagarna. Idag har dem fått vara ute nästan hela eftermiddagen, plus att jag har tagit en seltur med alla utom Astrid, Zamina och Hubert. Det var egentligen tänkt att jag skulle ta ut Hubert också men det hann jag inte. Så 9 kaniner har jag motionerat i sele idag. Känner mig väldigt duktig! Två av dem kaninerna är dock inte mina, dem är min kompis som jag har hand om ett litet tag. Två st hanar som är ungefär 8 månader men stora som stora 4 månaders bäbisar typ. Dem har inte varit i sele innan så idag kände jag för att ta ut dem. Det funkade utmärkt och dem tyckte att det var mycket roligare att få springa omkring lite mer än vad dem får göra i hagen! 

Kanske dags att avrunda lite här, bjuder på en julbild på min fina Astrid!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0