Dagen

Idag har jag kännt mig väldigt aktiv och flitig! Runt två tiden släppte jag ut alla kaninerna i hagarna, och sen började jag att bygga upp en liten bana på drygt fyra hinder. Tanken var att jag skulle hoppa med Yrsa, Truls, Conny och Middi men jag hann bara med Yrsa och Truls innan det blev för mörkt. Det var i alla fall de kaninerna som behövde mest träning :)
 
Yrsa fick hoppa lite svår, hon är inte 100% säker på den höjden och längden ännu, särskilt inte på tävlingar.
Första rundorna ville hon knappt hoppa utan käkade typ bara gräs. Gud vad jag blev arg och irriterad haha. Men sen så bytte jag håll på banan och DÅ hoppade hon rakt fram och utan problem. Knaskanin!

Truls har sen han klassade upp sig till msv haft en liten svacka. Första starten som jag berättade om gick ju superbra, men resterande starter har han inte kommit imål. Det startade på en tävling där han vägrade att hoppa, ungefär som att han inte förstod vad han skulle göra. Han nosade och grävde istället eller så ställde han sig på bommarna och välte ner dem. Men efter att jag teknik tränat honom lite så blev han mycket bättre. Nu hoppar han superbra hemma, han är verkligen 10 cm över alla hinder. På tävlingar går det lite trögt, på förra tävlingen hoppade han iaf!
Under dagens träning så sprang han rakt fram hela tiden och hoppade med väldigt bra marginal och han sträckte verkligen ut sig. När han verkligen anstränger sig så kan hoppar han sååå fint, den kaninen av mina som hoppar snyggast, lätt!
 
En väldigt dålig mobildbild på min lilla bana :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0