Min kaningård

Byggde nya burar i somras och eftersom jag inte har bloggat sedan dess så tänkte jag att det var lika bra att uppdatera er om hur min kaningård ser ut.
Kaninerna bor fortfarande kvar på samma ställe, i våran ladugård. Men jag har flyttat omkring lite och nu har jag mer ordning och reda på mina saker än vad jag hade innan hehe, då låg typ allting huller om buller :o
 
 
Såhär ser den stora sex-fackaren ut! Den är vääldigt stor och tung, men ack så rymlig den är! Kaninerna älskar verkligen den buren, dem har gott om plats att röra sig på! :)

 
Det är såhär det ska se ut i alla burarna, just nu gör det bara det i de två översta. Dem andra facken har ingen sitthylla utan resten har olika borttagbara hus som bara är tillfälliga tills jag orkar göra mer sihyllor. För det var väldigt jobbigt att såga ut och sätta upp lister hehe.. Alla kaniner har inte heller toalåda, utan bara de som går på toa.
 
 
Och sen har alla kaninerna sådana här höhäckar från Ikea. Dem är verkligen supersmarta och väldigt enkla att fylla på mat i.
 
 
Sen har vi min andra två-fackare som ni med största säkerhet har sett på bild innan när jag byggde den.
 
 
Och såhär ser det ut i båda facken, likadan sitthylla som i den andra buren fast något mindre på bredden.
 
 
Likadan höhäck.
 
 
Sen har jag kvar mina gamla burar som jag har som reserv. Jag ska bygga en till två-fackare sedan (med samma storlek som min fex-fackare fast med två fack istället.)
 
 
Sist men inte minst, mitt skötbord! Vad jag älskar det, där har jag rymligt med förvaring och jag kan även utan problem hålla på med kaninerna där. Ovanför har jag en hylla och i lådorna finns små diverse saker som godis, kloklippare och selar. Sådant som är bra att ha nära. Och under förvarar jag mitt hö, har flera höbalar men i en annan del av ladugården. I de två lådorna på golvet jämte bordet förvara jag kaninernas pellets :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0