Burbygge på G

Nästa vecka drar pappa och jag igång burbygget. Är  huur trött som helst på burarna jag har nu, dom är allmänt jobbiga att städa och är rätt nerkissade. Och sen så tar dom upp mycket plats. 
Vi ska bygga en sexfackare, där varje mått blir 150*80*60. Hade mer än gärna haft 70cm i höjd som jag har i burarna nu, men i sånna fall skulle det bli för högt. Det går nog ingen nöd på dom, särskilt inte när varje fack blir så pass stort! 
Enligt pappa så kommer burarna också bli klara nästa vecka, hoppas att dom blir det också! Han ska bygga och jag hjälper till (så gott som det går) och sen ska jag måla hela buren. Insidan blir nog vit med kallasfalt i botten, och utsidan röd. Burdörrarna ska jag också måla i vitt. Då går den i stil med buren vi byggde förra sommaren och med huset. Ska nog täta kanterna med silikon, det rinner ner lite kiss utmed väggarna i den förra buren vi byggde så det känns säkrast att täta den. 
 
Denna buren kommer bara ta upp en vägg och inte tre som burarna jag har nu gör. Så det kommer bli gott om förvaringsmöjligheter där inne. Ska få upp lite hyllor på väggarna och kanske någon hylla för transportburarna. Något bra bord för att ta på selar och sådant ska jag även fixa, just nu använder jag ena burens tak som bord. 
 
Jag är så förväntansfull och jag tror att kaninerna kommer tycka det är jätteskönt med nya burar! :D
 
Buren vi byggde förra sommaren, 1 år gammal bild så en hel del har förändrats. Ska ta nya på hur det ser ut i kaningården ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0