Stättared 20/7

Igår kom jag hem en nyans brunare (läs rödare) från en riktigt varm tävling! Det som alltid brukar blåsa där upp, det var helt vindstilla och gassande sol hela dagen! Jag fick tyvärr inte med mig någon pinne hem men jag är supernöjd med mina kaniner ändå!

Yrsa
Skulle hoppa svår för andra gången. Hon hade 3-4 hinder kvar och hade inte rivit ett hinder, jag hade bara lyft henne över schacket och sen petade hon i vattengraven, när tiden tog slut. Jättenöjd med henne, hon har visat att hon klarar av hinderna galant så nu behövs det bara lite mer rutin och kondition så är hon snart med och kämpar om pinnarna i svåren också!

Kodak
Ja, vad ska jag säga? Kodak var gamla vanliga Kodak. Han hade lite mer fart men inte tillräckligt för att klara alla hinder. Fyra fel och tyvärr ingen final, men han kämpade på bra.

Hubert
Tror jag var dagens stjärna. Hade noll förväntningar, han hatar Stättared och han har bara kommit i mål en gång i msv iår. Han vägrade först gå över start och redan då tänkte jag att det här aldrig skulle gå. Efter tre korr på första hindret så hoppade han äntligen, ett till korr på nästa hinder och tog även upp och lugnade ner honom lite. Såfort jag satte ner honom flög han iväg, över hästskon och forsatte i en väldigt fin fart genom hela banan! Tror bara att jag behövde vända honom en enda gång, så jag är sjukt nöjd över honom! Att han rev tre hinder gör ingenting, huvudsaken är att han inte svängde ut!

Truls
Var inte supertaggad, han bet i mitt finger när jag satte på honom selen så jag var inte glad på honom. Doppade morrhåren i ensamma vattengraven i grunden och fick ett riktigt retligt fel på parbänken i finalen. Ingen pinne för honom.
 
Disa
Debuten! Hon kändes riktigt fin när jag tog ut henne, skuttade omkring och käkade lite gräs. Framhoppningen kändes också fin. På banan blev hon lite virrig, rev första hindret och andra. Blev jättetrött när hon kom till tredje hindret och sedan orkade hon inte mer. Jättenöjd över henne med tanke på hur varmt det var och att det var henne debut!

"Namnlös"
Gick och blev en hane i fredags, lagom roligt! Hans debut gick också strålande! Det var väldigt förvirrande med alla dessa hinder och han visste inte redigt vart han skulle ta vägen. Plumsade lite i vattengraven och rev de två första hindrena. Han hade två hinder kvar när tiden tog slut. Men klarade schacket och en parkbänkkombination så jag är såå nöjd! 
 

Har fler bilder på Kodak och Yrsa som Linnéa och hennes kompis fotade!

Kommentarer
Postat av: Elin

Dina bäbisar har blivit väldigt fina! Fast det har jag tyckt ända från början ;)

Svar: Hihi ja dom är väldigt fina :D
vilmalonn.blogg.se

2013-07-23 @ 21:15:51
URL: http://starsbilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0