Uppdatering!

Det har hänt lite här hemma sen jag senast uppdaterade i april. Tre kaninbäbisar har flyttat och jag behåller själv två stycken. Jag kunde inte välja mellan dom så det blev att båda fick bo kvar. Jag har hoopptränat några gånger med Disa (Desert Orchid) och "Namnlös" (Beautiful Hoka, jag suger på smeknamn) och det har gått bra alla gånger! Lite mer rutin och sen kommer de här tjejerna bli farliga på banorna! Även Stella (Celebrity Secret) har visat framfötterna när det gäller hoppningen, även henne kommer man få akta sig för i framtiden!
De andra två har kommit till en familj som jag känner väl, dom kommer nog få det bra där! 

Jag har tävlat några gånger sen senast, Yrsa har kommit igång riktigt fint efter kullen. En rak msv pinne har hon knipit. Hon är verkligen i superfin form, lite mer kondition och sen kommer hon hoppa som aldrig förr. 
Truls har 2 pinnar i rak lätt och en i krok lätt, han har börjat skärpa sig lite mer den senaste tiden men ibland dyker hans ofokuserada sida upp. Hubert är som vanligt, lika virrig och galen. Kodak traskar på i medelsvåren i sin lugna takt. 
 
På lördag blir det tävling hos Västkusten, kommer ha med mig hela 6 st kaniner. Yrsa i krok svår, andra gången hon startar svår och jag hoppas att det kommer gå bättre denna gången. Hubert och Kodak i msv, har inte så stora förväntningar på dom. Vill att Hubert lugnar ner sig lite och börjar tänka och att Kodak får upp tempot lite. De är varandras motsatser ;) I lätten har jag Truls och sen mina bäbisar som ska få debutera. Ska bli jätteroligt och få se hur dom reagerar när dom kommer dit, hoppas på att dom tar sig igenom banan!
 
En bild från när Yrsa tränade svår förra veckan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0