En låång dag!

Tävlingen igår gick super, även fast jag inte var hemma förens vid halv tio. Då var jag lagom trött och dunsade ner i sängen i stort sett direkt.
Det blev en massa hinderplockande för min del innan det blev dax för min första start i krok lätt med Hubert! Var inte så värst nervös, tänkte att det fick gå som det går. Han förvånade mig rejält och nollade grunden! Visst, han var virrig men inte ett fel i grunden, det var för bra för att vara sant! I finalen så hoppade han sjukt fint, på näst sista hindret så missförstog vi varandra och han kraschade rätt in i parkbänken. Så där blev det 1 litet fel, tyvärr räckte det inte till en pinne men en utanförplacering.
I raken gick det lite sämre för Hubert, 2 fel blev det där och ingen final för oss. Det var sjukt många som nollade grunden, sju stycken om jag inte minns fel.

För Zamina gick det åt pipsvängen, på framhoppningen hoppade hon alltid sjukt fint men väl på banan ville hon inte alls hoppa, blev en hel del lyft över hinder och rivna. Vi blev opl i både rak och krok.
När jag hade hoppat klart (eller ja, inte klart direkt) raken med Zamina så sa Sara (domaren) "Du borde ge lite energi av den andra till denna." Det kan jag fullständigt hålla med om! :D

Hoppas att Hubert tar pinne i rak lätt ny nu på onsdag, i och med att det är ny så har han nog en chans ändå.


Har inte velat avslöjat detta, men igår så fick gården ett nytt tillskott! Lilla Flamencos Kodak! Tyvärr har jag ingen bild på honom, men det kan fixas i morgon. Han är en liten svart hane, super söt och super snäll. Lite rädd av sig är han, men ibland kommer han fram och undrar vad som är på gång. Han älskar att blir klappad, då ligger han ner och man ser verkligen hur han njuter!

Bilder har jag faktiskt, Sara fotade en del bilder på mina kaniner. Dom har jag inte fått ännu, så dom får ni se en annan gång. ;)


Kommentarer
Postat av: Ylva Persson

Heja Hubert! :D

Det är rätt tänkt, att man inte ska vara nervös och att det får gå som det går.

Är alltid jätte nervös med Troya, så i onsdags bestämde jag mig för att inte vara det, det fick gå som gick.

Och helt plötsligt gick det bra då! :D 2 pinnar tagna den dagen för hennes del ;) Så rätt tankesätt! :D Fortsätt så, och fortsatt heja på med Hubert och resten av långöronen! :D

2011-08-14 @ 22:46:24
URL: http://pajaritoshk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0