Alingsås

Idag så har jag varit iväg i Alingsås på deras kaninutställning, åkte dit med min ridlärare som hade tänkt sig att köpa någon eller några Holländare och även någon Dvärghare. Dvärgharar fanns det inte, hehe ^^ Men däremot så köpte hon två Holländare, en svart/gul japantecknad (måste det väl heta?) hona på ca. 1 år. Hon var möjligtvis dräktig, då hon och hennes holländar granne hade hittats tillsammans i morse.
Sen så köpte hon en liten svart/vit Holländar sak på 11 veckor, jätte gullig men sprattlig till tusen!

Sen när jag kom hem vid ungefär 17.30, så släppte jag ut några små kaniner i hagarna. Sen fortsatte pappa och jag att bygga klart en bur, nu fattas det bara två luckor som vi på något smart sätt ska kunna sätt dit ^^ Så i morgon blir den förhoppningsvis klar.

Jag har också provat med att ha min lilla egen uppfödda vit blåögda hona (?) och Yrsa tillsammans, fast bara i hage då. Det funkar faktiskt väldigt bra, dom verkar gilla varanda ;)

Tyvärr så tog jag inte med mig någon kamera upp till Alingsås, så några bilder därifrån kommer tyvärr inte ^^
Jag kan faktiskt passa på att berätta en liten sak, att i morgon så far jag iväg och hämta några små saker, men vad det är det får ni reda på i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0