Tävling

Kom hem för ett par timmar sedan från Västkustens tävling, roligt var det men det gick lite sisådär för mina kaniner.

Först ut var Hubert i lätt, han gick faktiskt jätte bra på framhoppningen, men på banan så svängde han ut framför fyra hinder flera gånger och då tog tyvärr tiden slut. Bättre lycka nästa gång!

Sen var det Busan i mini, och Busan är ju Busan. Han lunkade på i sin vanliga takt och luktade lite här och där. Han rev i stort sett alla hinder, förutom ett som jag gjorde ett lyft på. När han hade två hinder kvar tog tiden slut men han fick fortsätta att hoppa klart banan.

Sist men inte minst var det Zamina i mini, debutt för lill tjejen! När jag tog ut henne lite i sele innan klassen var hon som värsta hanen, nosade och ville inte alls gå framåt. På banan så taggade hon faktiskt till, även fast det gick trögt! Hon kom i mål på ett litet fel, och i finalen blev det totalt noll fel. Och det ledde till att hon vann mini klassen! En lyckad debutt, helt enkelt.

Tyvärr så blev det inga bilder, det dugg regnade i stort sett hela dagen..
Så nu taggar jag E`nuffes cup :D Då får Hubert följa med, Zamina får debba lätt och lilla Yrsa får följa med första dagen och latja runt i sele.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0