Yrsa ♥

Kan väl passa på att önska glad midsommar i efterskott, bättre sent än aldrig! :D

Idag åkte jag iväg till Skåne och hämtade hem min lilla kanin, Yrsa ;) Inte allt för roligt att stiga upp så tidigt när jag la mig så sent igår, men men...
Helt orädd var hon, när hon satt i transportburen medans vi tittade lite när dom andra kaninerna hoppade. När vi väl åkte bil så blev hon lite mer försiktigare och låg mest och tittade sig runt ^^ Hon är fortfarande lite blyg, men kommer mer än gärna fram när man går förbi. En riktig liten tokfia är hon, Yrsa passade henne mer än bra ♥

Nu ikväll så passade jag även på att hoppa lite med Busan, riktigt duktig va han och sprang knappt under hindrerna, han börjar att fatta hoppningen lite bättre nu! Sen tog jag även ut tjockisen Zamina i sele, första gången på 3 månader :o Prövade även att hoppa lite med henne, fyra vändor blev det väl. Hindrerna hamnade på ca 10-15 cm höga. Det var tur det, för hon rev i stort sett allt med sin tjocka mamma mage som snart måste fly bort ^^

I morgon ska vi försöka att sätta nät på den allra sista buren som vi har kvar, ungarna får börja bo själva nu. Dom står nog inte ut med en brunstig mamma som är i desperat behov av en partner, hehe... ♥

Bilder från hoppträningen kommer upp i morgon! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0